سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران آرتاویل

اوقات شرعی
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، آزرمگین و پوشیده رادوست دارد . پس هرکس از شما غسل کرد، خود را بپوشاند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

:: ParsiBlog ::KhazoKhil ::

 
 
منوی اصلی

 RSS 
خانه
شناسنامه
پست الکترونیک
ورود به بخش مدیریت


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 55168

 
 
درباره خودم
ایران آرتاویل
یاشارحیدری
15 سالمه و عاشق تاریخم
 
 
لوگوی وبلاگ
 
 
خبرنامه
 
 
طراح قالب

 طراح : پایون  

 
 
آرشیو

تاریخ ایران
ایران و آریاییان
بخشبندی تاریخ ایران
ماد
سرزمین ماد
طوایف ماد
صفویان
ارزش تاریخی دوره صفوی
ساختار نظامی و لشکری
تصرف آذربایجان
زمستان 1386
پاییز 1386

 
 
لینک دوستان

یاشار

 
 
لوگوی دوستان


 
 
دراگون

دراگون از تیره گربه ماهی های خوراکیه . این ماهی از خانواده Pimelodidae  و با نام علمی Pseudoplatystoma Fasciatom  مشخص شده و در کتابهای علمی با نام Barred sorubim  یا Shovelmouth Catfish  مشهوره . این ماهی به هیچ وجه برای آکواریوم مناسب نیست به این علت که بسیار مهاجم و تجاوز کاره و هر ماهی ای رو که در دهانش جا بگیره میخوره و تنها میشه اونو با پیرانا و سیکلید ها نگهداری کرد .

ورودش به خیلی از کشورها ممنوعه چون اگر در آبگیری رها بشه نسل تمام ماهی ها رو منقرض میکنه و اونها رو شکار میکنه . این ماهی بومی نواحی شمالی آمریکای جنوبی و منطقه آمازون هست اندازه اون گاه تا  2  متر هم میرسه و رشد خیلی سریعی داره . شکل ظاهری ماهی بصورت کشیده و پهن هست با پوزه ای پهن به شکل پارو و  3  جفت سبیل دراز که یک جفت اونها روی آرواره بالایی و  2  جفت اونها در آرواره پایینی قرار گرفته . برای نگهداری این ماهی آکواریومی به گنجایش بیش از  400  لیتر نیازه . اگر آکواریوم کوچک باشه پوزه ماهی زخمی میشه و ماهی به دور خودش میچرخه و بیقراری از خودش نشون میده و از آکواریوم به بیرون میپره . بهتره کف آکواریوم از ماسه های ریز پوشیده شده باشه چون این ماهی سنگهای درشت رو به دهان میبره و با شدت به شیشه پرتاب میکنه و باعث شسکتن شیشه میشه همینطور باید بخاری رو پنهان کرد چون امکان داره با ضربه زدن به بخاری , باعث شکستنش بشه . نکته مهم برای این ماهی این هست که به آکواریومی ساده با نور ضعیف و همچنین دکور ساده ای از شاخه ها و یا ریشه درختان احتیاج داره تا در طول روز استراحت کنه . نمونه های کوچک این ماهی در بازار فروخته میشه و خیلی از آکواریومیست ها بخاطر زیبایی اون که بدنی شبیه پوست پلنگ با سبیل های دراز و باریک و پوزه ای پهن و کشیده شبیه اردک داره , میخرن ولی بعد از مدتی متوجه اشتباهی که مرتکب شدن میشن !!!!! معمولن هر نوع غذای زنده و گوشتی ای رو میخوره و جالب اینه که ماهی های کوچک و یا تکه های کوچک گوشت رو نمیخوره و قطعات غذاش باید درشت باشن . جالبتر اینکه بعد از غذا خوردن چند روزی رو صرف هضم غذا میکنه و غذا نمیخوره . این ماهی رو میشه با پیراناها و سیکلید ها و گورامی های درشت نگهداری کرد . این ماهی زمانیکه به اندازه  50  سانتیمتر میرسه تازه قابلیت تولید مثل پیدا میکنه و میتونه بیش از هشت میلیون تخم بذاره . نرها کمی بزرگتر از ماده ها هستن . این ماهی به مصرف خوراک هم میرسه و گوشت زرد رنگ و آبدار و بدون خار داره و در ورزش ماهیگیری هم یکی از ماهی های پر طرفدار به حساب میاد و زادگاهش در آمازون هست



یاشارحیدری(چهارشنبه 86 دی 12 ساعت 9:12 عصر )

دیدگاه‌های دیگران ()

 
 
کت فیش
قابلیت همزیستی با ماهیانی چون آنجل ،دیسکیوس و سیچلایدها باربها گورامی ها لوچ ها ودیگر ماهیان را دارا می باشد. کت فیش نیازمند آکواریوم پر گیاهی که گیاهانش دارای رشد سریع باشند می باشد. داشتن آبی با جریان ملایم باعث بوجود آمدن محیط سالم و مطلوبی برای زیست این ماهی می گردد. داشتن سنگ ها و چوب های داخل آکواریوم موجب ایجاد محیطی طبیعی و مکان های مخفی برای این ماهی می شود که این ماهی به چنین جاهای خلوت و مخفی در طول روز نیاز دارد تا خود را در آن مخفی نماید. کت فیش درطول شب فعالتر می شود و نیازمند مکان های تاریک ومخفی است که در طول روز خود رادر آن پنهان کند.

برای داشتن اکسیژن کافی در تانک این ماهی فیلتراسیون مناسب بسیار حیاتی و ضروری میباشددر صورتیکه بطور مناسبی و صحیح خوب تغذیه شوند مدفوع آنها بسیار طویل و بزرگ خواهد شد که در آکواریوم تاثیر منفی گذاشته و حتما نیازمند فیلتر کردن می باشد تا بتوانید از شر این فضولات طناب مانند راحت شوید.تعویض هفتگی آب و داشتن فیلتر کفی برای رهایی از دست این پس ماندها می تواند مفید وضروری باشد.اگرکیفیت آب آنها مناسب نباشد حفره های کوچکی درروی پوسته و باله هایشان بوجود خواهد آمد و اگر اکسیژن کافی در اختیارشان نباشد خیلی بیشتر به سطح آب می آیند

اگر برای مدت زیادی در آب نسبتا سرد نگهداری شوند ممکن است به بیماری سفیدک مبتلا گردند.بیماری ها ی قارچی یکی از مشکلات گریبان گیر این ماهیها می باشد که د ر صورت بروز لکه هایی مخملی بر روی بدنشان می گردد.

یکی از علایم خارجی این بیماری قبل از بروز لکه ها بر روی بدن و باله ،حالت خواب آلودگی ،کسلی یا بی حالی ماهی است که اگر در این مرحله دما و اکسیژن آب مطلوب تر گشته و غذای مناسب کافی و مقولی در اختیار ماهی قرار گیردمی تواند تا حدود زیادی با این بیماری مقابله کرد.

یکی از مسائل مهم و حیاتی این است که آیاغذای کافی در اختیار ماهی قرار گرفته است؟ کت فیش ها باید دارای شکم بسیار گرد وبرجسته باشند که اگر شکم آنها گود و میان تهی باشد غذای کافی نداشته اند

تصور غلطی که در مورد این ماهی وجود دارد این است که این ماهی از زیزه غذاهای دیگر ماهیان و با فضولات و پس ماندهای آنها تغذیه می کند ولی هرگز نباید این ها به عنوان غذا برای این ماهی تلقی شوند. تغذیه این ماهی ها عمد تا از کف آکواریوم بوده و توسط غذاهای کف رو همچون دل و جگر فریزه شده ، پلت ها و کرم خونی می باشد.

در یک آکواریوم هرگز تکثیر نمی شود. آنها در تونل ها ی حفر شده در ساحل رودخانه تخم ریزی میکنندماهی نردر این سوراخ زیرزمینی مانده و به محافظت از تخمها می پردازد.با این وجود این ماهی ها درآسیای شرقی فلوراید و در برخی نقاط کویینز لند بطور تجاری در حوضچه هایی تکثیرمی شوند.

تاحدود??-??سانتیمتررشد می کنند.

اینم از همان شیشه پاک کن خودمانی



یاشارحیدری(چهارشنبه 86 دی 12 ساعت 9:11 عصر )

دیدگاه‌های دیگران ()

 
 
نایف

نایف یا چاقو ماهی جزو ماهی های خشن و تجاوزکار و گوشتخوار به حساب میاد . این ماهی از خانواده Notopteridae و با نام علمی Notopterus chitala  معروفه . ظاهر ترسناکی داره و شکل بدنش شبیه به تیغه قمه ست با سری باریک و پوزه تیز و بدنی کشیده و قوز دار و پهن و نقش و نگاری شبیه به مار !

 

این ماهی بومی آسیای جنوب شرقی و کشورهایی مثل تایلند و هند و مالزی هست . این ماهی بطور خاصی شنا میکنه به اینصورت که میتونه درجا , هم به جلو و هم به عقب شنا کنه بدون تغییر زاویه بدن و یا گردش بدن . این ماهی جزو ماهی هایی هست که نیاز به جای بزرگ داره چون رشد سریعی داره و حتا تا یک متر هم رشد میکنه . نیازمند آکواریومی گرم با دمای 26 تا 28 درجه و pH 6 – 7.5 و dH 4 – 10 درجه و دکور صخره ای و مکانهایی برای مخفی شدن داره . میتونید از تکه های بزرگ لوله پولیکا هم برای ایجاد مخفی گاه استفاده کنید . این ماهی نسبت به نوع غذا سخت گیره و خیلی از انواع غذاها رو نمیخوره . بیشتر از غذای زنده یا ماهی های ریز و یا دل گوسفند به مقدار کم تغذیه میشه . اگر از خوردن غذا امتناع کنه معلومه که از غذا رضایت نداره و باید غذا رو عوض کنین و یا با دادن گرسنگی تربیتش کنین به خوردن غذایی که میتونین بهش بدین . این ماهی ها در زمان بلوغ باید بصورت تکی نگهداری بشن اما در سن کم میتونن با همنوعانشون کنار بیان ولی در سن بلوغ حتا همنوع خودشون رو هم نمیتونن تحمل کنن بهتره تک باشن وگرنه بینشون درگیری پیش میاد ! همینطور بهتره با ماهی هایی نگهداری بشن که هم اندازه خودشون و یا بزرگتر از خودشون باشن . این ماهی ها با سیکلید ها مشکل زیادی دارن چون هر دو تجاوز کار و خشن هستن و اغلب بین این دو ماهی درگیری های شدیدی بوجود میاد . گاهی حتا این ماهی به ماهی های بزرگتر از خودش هم حمله میکنه و اونها رو زخمی میکنه !

 



یاشارحیدری(چهارشنبه 86 دی 12 ساعت 9:9 عصر )

دیدگاه‌های دیگران ()

 
 
آروانا

این ماهی جزو ماهیان گران قیمت و بسیار زیبا و از دسته ماهی های بزرگ آکواریوم محسوب میشه و جالب ترین نکته در مورد این ماهی اینه که متعلق به عصر ژوراسیک و زمان ماقبل تاریخ و بازمانده دوران دایناسورها ست . این ماهی در رنگهای نقره ای و سفید و مرواریدی و طلایی و قرمز و سیاه دیده میشه با پولکهای درشت درخشان و ارزش خیلی زیادی داره و انواع بزرگ اون تا چند هزار دلار هم قیمت دارن و حتا بخاطر بقای نسلشون فروخته نمیشن و در بازار سیاه بصورت قاچاق وجود دارن . این ماهی از خانواده Osteoglossidae و با نام علمی Osteoglossum bicirrhosum شناخته میشه . این ماهی به طول بیش از 2 متر هم میرسه . بومی آمریکای جنوبی هست و با مجوزهای بسیار سخت به کشورهای دیگه صادر میشه ! گونه های قرمز و سیاه این ماهی در خطر انقراض قرار دارن و فروش اونها ممنوعه و فقط در بازار سیاه یافت میشن . برای نمونه یک عدد از این ماهی در بازار بیش از 1000 دلار قیمت داره . دوره بلوغ این ماهی ها 3 سال طول میکشه . در این مدت باید دائم از ماهی های ریز مثل مولی ها و گوپی ها تغذیه بشن . 

غذای داده شده باید مغذی باشه و از غذاهای دریایی در رژیم غذاییشون استفاده بشه مثل میگو . در کل آروانا نباید به یک نوع غذا عادت کنه و یا به مقدار زیادی غذا بخوره . غذا دهی باید به خوبی کنترل بشه . در محیط اسارت بیشتر بچه ماهی ها از بین میرن و ماهی های کمی به سن بلوغ میرسن . آروانا به حالت شیمیایی آب نیاز خاصی نداره و در آبی با pH 7 – 6 و dH آب 1 – 8 به خوبی زندگی میکنه . دمای آب 28 تا 30 درجه برای این ماهی مناسبه و حتا در دمای 26 درجه هم به خوبی زندگی میکنه . از نکات جالب تولید مثل این ماهی ها اینه که از نوزادان مراقبت میکنن . ماهی نر حدود 2 ماه بچه ها رو در داخل دهان نگهداری میکنه . اگر والدین از نوزادان مراقبت میکنن نباید اونها رو از فرزندان جدا کرد چون دچار افسردگی و مرگ میشن !

از نکات مهم در نگهداری این ماهی اینه که آروانا باید در مکان بزرگی نگهداری بشه و اگر تعداد زیادی از این ماهی رو نگهداری میکنید باید جای وسیعی در اختیارشون باشه تا با هم درگیر نشن . این ماهی ها رو میشه با ماهی های گوشتخوار بزرگ نگهداشت . آکواریومیست های حرفه ای برای جلوگیری از نزاع این ماهی ها با هم در حوضچه های پرورش ماهی , ماهی های دیگه ای رو داخل آب می اندازن تا توجه آرواناها به ماهی تازه وارد جلب بشه و از درگیری با هم خودداری کنن . آروانا چون ماهی گران قیمتیه به همین دلیل در موقع خرید اون باید به نکات مهمی توجه کنید :

 

- شکل بدن : ماهی نباید خیلی چاق و یا خیلی لاغر باشه . به غذایی که بهش میدن و محل نگهداریش باید توجه کنید . فضای محدود مانع از رشد ماهی میشه و باعث ایجاد قوز در ماهی شده و تمایل به خمیدگی در ماهی افزایش پیدا میکنه . به طور کلی اندازه مخزن در هر مرحله باید حداقل سه برابر طول ماهی باشه .
- فلسها : باید درخشنده باشن . نباید تیره و لک دار باشن . وجود نقاط قرمز بر روی فلسها عادی و دلیل بر وجود عوامل بیماریزا نیست !

- سبیل ها : باید به اندازه کافی بلند و مستقیم باشن و رنگی شبیه رنگ بدن داشته باشن . از خرید آروانا با سبیل های کنده و کوتاه شده یا شکسته خودداری کنید .
- باله ها : باید زیبا و صاف و گسترده باشن و تمامی شعاعهای سخت باله ای صاف و محکم باشه و هیچگونه پارگی در باله ها دیده نشه !

- چشمها : در حالت طبیعی به سطح آب نگاه می کنن و به دنبال غذاهای زنده هستن چون در طبیعت ، یکی از غذاهای اصلی آروانا رو پرندگان نشسته بر روی شاخه ها و یا سطح آب تشکیل میده. چشمهای سالم باید کاملن در مرکز بوده و کدر و برآمده نباشن .

- دهان : لبها نباید خیلی برآمده باشه و فک پایین نباید شل باشه .
- سرپوش آبشش : باید صاف و عادی باشه و هیچگونه برآمدگی و چین خوردگی بر روی اون وجود نداشته باشه .

- شکم : شکم نباید برآمدگی داشته باشه در غیر اینصورت ماهی دچار مشکلات معده ست .

- نحوه شنا کردن : ماهی باید بتونه بطور عادی شنا کنه و باله های خودشو کاملن باز کنه . سبیلکها باید صاف باشنن و ماهی نباید دائم بالا و پایین یا به صورت زاویه دار شنا کنه .

 

با توجه به این نکات میتونید مطمئن باشین که پولتون رو دور نریختین و ماهی سالمی خریداری کردین



یاشارحیدری(چهارشنبه 86 دی 12 ساعت 9:8 عصر )

دیدگاه‌های دیگران ()

 
 
آروانای خوب
رنگ : بستگی به گونه آن رنگش باید روشن و درخشنده باشد.

شکل بدن : به میزان کافی پهن و طویل باشد و هر باله باید کامل بوده و در جای خود قرار داشته باشد.

فلسها : به طور منظم درخشنده و کاملا شکل دار و بزرگ

سبیلکها : بلند و مستقیم هر دو هم اندازه و هم رنگ بدن

باله ها : بزرگ و گسترده هر باله باید شعاعهای نرم و سخت باله ای را داشته باشد.

سرپوش آبششی : نزدیک به سر و بدن باشد. سرپوش باید درخشنده و بدون جراحات باشد.

چشمها : در شکل و اندازه مناسب باشد کدر نباشد برآمدگی نداشته باشد شفاف باشد.

دهان : کاملا بسته باشد و هیچکدام از فکها از آن یکی جلو نزده باشد.

دندانها : تمیز بوده و در جای خود و در یک خط در راستای فک باشد.

شکم : برآمده نباشد و در ناحیه لگنی صاف و تخت باشد.

نحوه شنا : مطبوع و جالب و اغلب در سطوح آب شنا می کند.

حال در مورد جزئیات موارد بالا صحبت می کنیم :

رنگ :
مهمترین عامل در خرید ماهی رنگ آن است زیرا اولین عاملی است که علاقهمندان را به طرف خود جلب می کند. بنابراین اگر شکل ماهی جذاب باشد اما رنگ آن جذاب نباشد جزو ماهیان ایده آل محسوب نمی گردد.

شکل بدن :
ماهی نباید خیلی چاق و یا خیلی لاغر باشد. به غذایی که به آن می دهند و محل نگهداریش توجه کنید. اندازه مخزن به طور مستقیم رشد وگسترش بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. فضای محدود مانع از رشد ماهی می گردد و باعث ایجاد قوز در ماهی شده و تمایل به خمیدگی در ماهی افزایش می یابد. به طور کلی اندازه مخزن در هر مرحله باید حداقل سه برابر طول ماهی باشد.
غذای داده شده باید مغذی باشد و از غذاهای دریایی در ر?یم غذایی آنها استفاده کنید. ماهی نباید به یک نوع غذا عادت کند و یا به مقدار زیادی غذا بخورد. غذادهی باید به خوبی کنترل گردد.

فلسها :
عامل ممایز کننده ظاهر آروانا است. فلسها همواره باید درخشنده باشند. نباید تیره و لک دار باشند. حضور نقاط قرمز بر روی فلسها مناسب بوده و دلیل بر وجود عوامل بیماریزا نمی باشد.
بسیاری از مردم تصور غلطی از فلسها دارند و فکر می کنند که وقتی برخی فلسها افتادند آنها به طور طبیعی جایگزین نمی گردند. هنگام جایگزینی فلسها احساس خارش به ماهی دست می دهد و باعث می شود که ماهی خود را به اجسام داخل مخزن بمالاند. این مساله می تواند سبب ایجاد جراحت در ماهی گردد. برای جلوگیری از این مشکل اجسامی که می توانند به ماهی آسیب برسانند را از مخزن حذف کنید. دوره جایگزینی فلسها 5-3 هفته طول می کشد.
در این مدت زمان باید مراقب ازدیاد باکتریهای مضر باشید یعنی شرایط فیزیکی و شیمیایی آب را کنترل نمایید. اگر یک فلس غیر طبیعی بود می توانید ماهی را بیهوش کرده و آنرا بکنید. به زودی فلس جدیدی در این محل رشد خواهد کرد.

سبیلکها :
باید به اندازه کافی بلند و مستقیم باشند و رنگی شبیه رنگ بدن داشته باشند.از خرید ماهی با سبیلکهای کنده و کوتاه شده پرهیز کنید.

سبلیکها چگونه محافظت و نگهداری می شوند
در ابتدا باید بگویم که فضای مخزن شما باید به میزان کافی وسیع باشد تا سبیلکها بتوانند به راحتی فعالیت کنند در غیر اینصورت نمی توانند به خوبی رشد کرده و مدام به اجسام آکواریوم مالیده شده و دچار جراحت می گردند.


نکات قابل توجه :
- مخزن را با سنگها و دیگر وسایل زینتی تزئین نکنید ( یک مخزن ساده بهترین است) .
- غذا را در کنار مخزن نریزید و آنرا در وسط آکواریوم قرار دهید.
- هیچ گاه به شیشه ضربه نزنید زیرا این کار باعث عصبی شدن و ترسیدن ماهیان میگردد.
- سرپوشی برای مخزن در نظر بگیرید و گوشه های آکواریوم را توسط چسب گرد کنید ( گوشه دار نباشد)
با رعایت نکات بالا می توانید از وارد آمدن صدمه به سبیکلها به میزان زیادی بکاهید. در صورت کنده شدن و شکستن سبیلکها بازسازی دوباره آنها بستگی زیادی به تغذیه و سن ماهی و شرایط آب دارد. ماهیان جوانتر دوره بازسازی کوتاهتری دارند.
سبیلکها می توانند به دو صورت صدمه ببینند :
1- زمانی که سبیلک از ریشه کنده می شود : زمانی که این مساله اتفاق می افتد بازسازی آن حتی برای جوانها نیز مشکل است.
2- زمانی که سبیلک از ریشه کنده نمی گردد : اگر سبیلک از ریشه کنده نشود اما دچار خمیدگی گردد بهتر است که آنرا قطع نکنید تا دوباره رشد کند و پس از رشد دچار ناهنجاری نگردد.

باله ها :
هرگونه صدمه ای به باله ها می تواند زیبایی ماهی را تحت تأثیر قرار دهد و بر شنای ماهی تاثیر گذارد. یک باله زیبا باید صاف و گسترده باشد و تمامی شعاعهای سخت باله ای صاف و محکم باشند و هیچگونه پارگی در باله ها مشاهده نگردد.
در زمان بچگی باید کاملا مراقب این ماهی بود و در این مرحله نباید فضای زیادی را در اختیار آنها قرار دهید. در فضای خیلی بزرگ ماهی ها به سرعت می ترسند و احساس ناامنی می کنند. فضای کوچکتر احساس امنیت بیشتری را به ماهی می دهد اما فعالیت ماهی کمتر می گردد.
هنگامی که ماهی به سن نوجوانی رسید می تواند به یک مخزن بزرگتر انتقال یابد برای جلوگیری از صدم باله ها به این نکات توجه کنید :
- از وسایل تزئینی همانند سنگها استفاده نکنید.
- ماهیان دیگر را همراه با آنها در مخزن پرورش ندهید.
- برای انتقال جوانترها از توری نرم استفاده نمایید و زمانی که به 15 سانتیمتر رسیدند از تور نباید استفاده کرد و به جای آن از کیسه پلاستیکی استفاده نمایید.
- اگر شعاع سخت باله ای صدمه دید می توانید آنرا از پایه قطع کنید تا به جای آن شعاع سخت جدیدی در بیابید در مورد آروانا ماهی باید قبل از عمل جراحی بیهوش گردد.
شعاعهای باله دمی بسیار حساس بوده زیرا عامل اصلی ایجاد حرکت در ماهی میباشند و هر گونه صدمه به آنها نحوه حرکت ماهی را تحت تأثیر خود قرار می دهد.
برای عمل جراحی حتما از یک حرفه ای کمک بگیرید. ممکن است که پس از جایگزینی شعاع باله ای آنها شکل مناسبی پیدا نکنند.

چشمها :
در حالت طبیعی چشمها به سطح آب نگاه می کنند و به دنبال غذاهای زنده میباشند.
زیرا در طبیعت یکی از غذاهای اصلی آنها را پرندگان نشسته بر روی شاخه ها و یا سطح آب تشکیل می دهد. چشمهای سالم باید کاملا در مرکز بوده و کدر و برآمده نباشد. آنها باید ظاهر طبیعی داشته و بتوانند به راحتی چرخش کنند. کاملا شفاف بوده و به روشنی بدرخشند.
در مخزن چشم ماهی به چند دلیل بیشتر به سمت پایین معطوف است :
1- در مخزن چون غذاها سریعا به کف می روند چشمها به دنبال غذا در کف بوده و به سمت پایین می نگرد.
2- این مساله به اندازه کافی امتحان نشده است اما چربی در میان حفره چشمی انباشته می گردد و باعث می شود که چشم برآمده شده و یا به سمت پایین متمایل گردد.


دهان :
لبها نباید خیلی برآمده باشند و فک پایین نباید شل باشد. در آکواریوم آروانا اغلب خود را به دیواره ها می مالاند که باعث می گردد عضلات فک سست و شل گردند. برای جلوگیری از این مشکل باید مخزن را بزرگتر کنیم و یا توسط فیلترهای داخلی جریان آب را قوی تر نماییم.

دندانها :
به طور کلی علاقه مندان به ماهی توجه زیادی به دندانها نمایند اما به هر حال دندانها کاملا مهم می باشند. اگر دندانهای ماهی سالم نباشند آنها تأثیر خود را بر روی سلامت ماهی خواهند گذاشت.

سرپوش آبششی :
باید صاف و عادی باشد. هیچگونه برآمدگی و چین خوردگی بر روی آن وجود نداشته باشد. موارد زیر را برای داشتن یک سرپوش سالم در ماهیانتان مد نظر قرار دهید :
- از وسایل تزئینی در داخل مخزن استفاده نکنید.
- دمای صحیح را در مخزن برقرار کنید. اگر دما خیلی بالا باشد سرپوشهای آبششی و عضلات سر دچار چین و چروک می شوند. توجه کنید که تغییرات دمایی شدید باعث کج شدن سرپوشها می گردد.
- شرایط صحیح فیزیکی و شیمیایی را در مخزن برقرار کنید. توجه خاصی به نظافت و میزان اکسی?ن موجود در آب داشته باشید.
اگر هر گونه جراحتی در ناحیه آبششی مشاهده گردید برای جلوگیری از عفونتهای باکتریایی و قارچی از داروهای مناسب استفاده نمایید.

شکم :
شکم نباید برآمدگی داشته باشد در غیر اینصورت ماهی دچار مشکلات معده است. به غیر از زمانی که ماهی می خواهد تخم ریزی کند.

نحوه شنا کردن :
شیوه شنا در افزایش زیبایی ماهی مؤثر است. ماهی زیبایی که به درستی شنا نمی کند. ارزش خود را به میزان زیادی تحت تأثیر قرار می دهد. شنای صحیح به این صورت است که ماهی بتواند به طور عمودی شنا کند و باله های خود را کاملا باز کند. سبیلکها باید صاف باشند و ماهی نباید دائما بالا و پایین رودو یا به صورت زاویه دار شنا کند.


یاشارحیدری(چهارشنبه 86 دی 12 ساعت 1:58 عصر )

دیدگاه‌های دیگران ()

 
 
آکواریوم آرتا ماهی

آکواریوم آرتا ماهی          

مرکز پخش ماهی های زینتی و سازنده انواع آکواریوم های خانگی و سالنی و . .

اردبیل – مابین عالی قاپو و باغمیشه – روبروی دبیرستان دخترانه بهار    

تلفن : 2253046        همراه : 09143518538                            

ô    فروش عمده و خرده ماهی و وسایل آکواریوم

ارسال به تمام نقاط کشور                         



یاشارحیدری(چهارشنبه 86 دی 12 ساعت 1:30 عصر )

دیدگاه‌های دیگران ()

 

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
جک دمپسی
[عناوین آرشیوشده]
 
Copyright © 2006-KhazoKhil.Com All Right Reserved